• Tatry
  • Główny Szlak Beskidzki

e-tatry.com

"Krakowskie" spotkanie Grupy Górskiej na Głodówce

W styczniu odbyło się długo oczekiwane spotkanie krakowskiego oddziału Grupy Górskiej. Termin udało się ustalić dopiero zimowy - 17-18.01.2009.

Wybierałem się na ten zlot już któryś raz, ale dopiero za trzecim razem sie udało. Tym razem nic nie stanęło na przeszkodzie i w piątek 16.01 wyjechaliśmy na spotkanie przygody w Tatry razem z moimi długoletnimi towarzyszami górskich wędrówek - Amelką i Arashem.
Przed 22h zameldowaliśmy się w schronisku na Polanie Głodówka, po drodze zabierając z Białki starego znajomego Lukiego i Agę z Warszawy.
Okazało się, że część ludzi już czeka na nas w jadalni schroniska. Tam też się udaliśmy - nastąpiło gorące powitanie ze znajomymi i nieznajomymi: śmieszką, Mariuszem, Jeęrusiem, Matim, świstakiem i Darkiem. Tutaj to w luźnej atmosferze przy zimnym browarku ustaliliśmy, że w sobotę wyruszamy do "Piątki", bo reszta grupy miała przybyć dopiero wieczorem. Przyznaję, że niewiele chodziłem w zimie po Tatrach, więc plan wyprawy do Doliny Pięciu Stawów Polskich zrobił na mnie duże wrażenie. Do tej pory wędrowałem zimą po Tatrach Zachodnich i raczej dolinach.
Nastawiałem się na Morskie Oko, ale postanowiłem zdać się na doświadczonych kolegów na czele z Mariuszem. Po rozejściu do pokoi w "Drewniaku" okazało się, że o spaniu nie ma mowy, bo chęć pogadania z tak miłymi ludźmi trwała do późnych godzin nocnych.